Президент AB InBev Efes Дмитро Шпаков: найбільше від нелегального алкоголю страждають споживачі

16.08.2018

У минулому році стало відомо про намір об'єднати бізнеси AB InBev і Anadolu Efes.

В інтерв’ю порталу Деловая столица президент AB InBev Efes Дмитро Шпаков розповів про плани компанії, розширення продуктової лінійки та портфоліо брендів, а також поділився своєю думкою щодо ситуації з нелегальним алкоголем в Україні та національного пивного ринку взагалі.

- Розкажіть про нелегальний ринок алкоголю у світі і про тенденції в Україні. На скільки ви оцінюєте нелегальний ринок алкоголю в нашій країні? Чи є в Україні нелегальний ринок пива?

- Ситуація з нелегальним алкоголем в Україні дуже серйозна. За оцінками експертів, частка нелегального міцного алкоголю на українському ринку перевищує 50%. Згідно дослідження IARD, такий показник ставить нас поряд з такими країнами, як Мозамбік (66%), Малаві та Уганда (61%), Камерун (56%), Танзанія (51%). Наприклад, середній показник по Західній Європі - близько 11,5%. При цьому велика частина цього показника - всього лише так званий "алкотуризм", коли громадяни країн з більш високим акцизним податком везуть алкоголь із сусідніх країн з меншою ставкою акцизу.

Звичайно, наявність тіньового ринку вкрай негативно впливає як на розвиток бізнесу - від фермерів до роздрібної торгівлі, так і на доходи держави. Але найбільше від виробництва і збуту нелегального алкоголю страждають споживачі. Їх здоров'я знаходиться в серйозній небезпеці, адже якість такої продукції в більшості випадків не відповідає самим мінімальним вимогам харчової безпеки. Іноді така продукція просто небезпечна для життя.

Пивоварний бізнес на 100% прозорий. Виробники платять податки, в пиві немає сурогатів, якість продукції знаходиться під суворим контролем. Наша компанія робить все можливе, щоб зберегти і розвивати ринок. Якби нелегальний ринок алкоголю вдалося навіть не побороти, а лише трохи скоротити, від цього виграли б і пивовари, і винороби, і виробники міцного алкоголю, і держбюджет.

Нам відомо, що зараз уряд активно працює над Національним планом заходів щодо неінфекційних захворювань. Ми впевнені, що боротьба з тіньовим алкоголем повинна зайняти одне з ключових місць у цьому плані.

- У березні цього року AB InBev і Anadolu Efes об'єднали свої бізнеси. Чи маєте ви намір вийти в лідери ринку після злиття?

- Ми завжди прагнемо до лідерства, тим більше що для цього у нас є всі передумови: виробничі потужності, диверсифікований портфель брендів, широкий асортимент пива і наша особлива гордість - наші люди, висококваліфіковані фахівці. Тому немає сумніву, що у нас все вийде. Об'єднання дозволить нам зміцнити конкурентні позиції на ринку, рости і розвиватися.

В цілому український ринок пива вперше за останні 10 років припинив падіння, а зростання в 2017-м в порівнянні з 2016 роком склало 1,6%. Це дає надії, що ринок не просто стабілізується, а буде показувати позитивну динаміку. До об'єднання наша компанія займала істотні 30% пивного ринку України.​

Повне інтерв`ю читайте за посиланням https://bit.ly/2MA6RQW